علي قيد العشق(الفصل الثاني عشر)

الفصل الثاني عشر الجزء الثاني…
نحتاج أحيانًا إلى لحظة صغيرة تُعيد لنا بريق الحياة .
شيئًا يُنير أيامنا ، يهبنا إبتسامةً خفيفة تأتى من دون سابق إنذار . كنجمةٍ تظهر فى ليلة مُعتمة لتُذكرنا بجمال الأشياء البسيطة .
نحتاج إلى لمسةٍ مُفاجئة من الفرح تُخرجنا من دوامة الروتين .
و تُعيد الحياة إلى قلوبنا المُتعَبة .
ربما رسالة لطيفة ، كلمة صادقة ، لقاء غير مُخطط له مع من نحب . نحتاج شيئًا نقيًّا ، كنسمة باردة تهب على قلب مُتعب فتملأه راحة . كأنها تقول : ” لا زالت الحياة جميلة ” !!
………………………….
ظل يصرخ ويصرخ حتي انبحا صوته : لالالا يا عهددددددددد لا يا عمري دانا طول الوقت بدعي تكوني بعد عمري يا عهدددد ياررررررب يارررربــــــــــ لااا
فزع من نومه وهو يتصبب عرقا بغزاره وعروق رقبته تنفر برعب وغضب دار بعينيه ف الغرفه لم يجد أحد اعتدال وهو ينظر لها ويتفحصها بلهفه وجنون ويقربه إليه أكثر حتي يشعر بها بجانب قلبه تململت عهد وهمسة بصوت يملأه النوم : ف ايه حبيبي مالك ؟!
هز رأسه وهو يدفن وجهه ف عنقها وغمغم بصوت مبحوح : بحبك اووي هموت عليكي لو بس الهواء مسك !
لم تستوعب عهد حالته حتي شعرت بـ عبارته ع عنقها وشعرت بـ اهتزاز جسده المتصلب بين أحضانها همسه بذهول : فريد انت بتعيط ؟!!
استمر جسده ف الاهتزاز وأصبح يتنفس بصعوبه
حاولت عهد الاعتدال وهي تدلك صدره بيدها والدموع تملأ عينيها وتمتمت: حبيبي مالك بس اهدي حاول تتنفسي اهدي يا بابا
اعتدل وهو يسحب أنفاسه بصعوبه وعهد تدلك له صدره التقطت كوب الماء وقالت بدموع : اشرب يا قلبي ..
ارتشف كوب الماء لعله يستطيع تبريد قلبه ووضع يده على يدها وهمس بصوت متحشرج: اوعي تبعدي عني ف يوم مهم حصل !
سالت دموعها وهمسة: وانا اقدر اعيش من غيرك يا حبيبي ؟؟
اقترب منها وتمتم: أنا اللي أموت من غيرك يا عهد
انتي متعرفيش انتي ايه بالنسبه لي !!
احتضنها بتملك واعتصرها داخل صدره حتي سمع صوت طرقعت عظامها بين أحضانه شددت ذراعيها حول جسده وهي تحاول ضمه أكثر حتي أصبحا جسد واحد لا يفصل بينهما حتي الهواء غمغمت بـ انفاس لاهثه : بعشقك يا نبضي بحبك اووي يا وتين القلب وضئ العين
ارجعها ع الفراش وهبط فوقها وهو يحاول السيطره على براكين تتفجر بداخله تاكل جسده بلا رحمه
قبلها ع جبهتها وجنتيها وكامل وجهها حتي وصل إلي شفتيها نظر إلي شفتيها وعيونها الملأ بالعشق وابتلع شفتيها ابتلاع داخل فمه وكأنه يريد إدخالها داخل صدره انين عهد كان ممتع ملأ أركان الغرفه
شهقت تسحب أنفاسها بصعوبه وهمسة: حرام عليك !!
مسح ع وجنتها وغمغم : خدي نفسك يا قلبي ؛؛
مسك يدها وقبلها وامتص أصابعها واحد تلو الآخر وانزلق بشفتيه ع طول ذراعها يقبله بنعومه أفقدته قدرته على الصبر اقترب منها وهمس: ختي نفسك ؟!
اومات برأسها بخفه ثم شهقت عندما شق قميصها بقوه
سحب أطراف القميص الممزقه والقها بعيد وضعت يدها ع صدره الصخري وهمسه بخوف من تكرار اغتصابه لها مره آخره : ممكن تحاول تهدي الاول حاسه انك مش طبيعي ؟!
حدق الي جسدها الشبه عاري ودفن وجهه بين نهديها وزحفت يده يحررها من باقي ملابسها بسرعه
وهمس : متخفيش يا بعد عمري مش هاذيكي !
عزف بلسانه ع جسدها العاري اروع الالحان جعلها تأني وتتاوه بمتع حتي ارتفع خصرها إليه تقرب نفسها منه جنن جنونه من حركتها واخترقها برجولته المتصلبه بجنون وزمجر : ااااخخخخ ف كده احلي جسم*** في الدنيا !!!
وضعت يدها ع فمه وشهقت: اشش لسانك الطويل ده !
ضحك بعبث وضغط عليها بقوه وهمس : اصلي بعشقك !!
ضحكت بمياعه ستقضي عليه يوما ما هبط ع شفتيها بقبله فاجره ماجنه ويده تعتصر نهديها وقال : اضحكي يا * كل هيطلع عليكي الدلع ده !
وضعت يدها ع عنقه وسحبته إليها وقبلته مره بعد مره حتي شعرت بنفاذ الهواء من رئتيها ارتعشت أطرافها وهي تاني وتتاوه وتأتي بماؤه نزع رجولته منها
وزحف خلف ظهرها وضمها بحضنه ويده تعبث بجسدها وحشر رجولته بين فخذيها وهو يقبل عنقها بعنف كان يقطم لحمها بأسنانه وغاص بجسدها انزلقت يده وبدا يداعبها بتمهل قاتل تاوهت
وصرخت بمتعه : اااااااه يا فررررريد اوووووي اووي يا حبيبي ،،
شهقت بالم وهي تشعر أنها انفلقت الي نصفين تمسكت بالوساده وصرخت بالم: اااااااه اااااااااه
تمسكت بملاية الفراش وارتجف جسدها بقوه وصدرها يعلو ويهبط من شده المتعه
زمجر وهو بشهوته التي قفذت بداخلها كالحمم البركانيه ضمها بقوه وقبلها ع راسها وتمتم: معلش نامي يا قلبي صحيتك من النوم بس كنت محتاجلك اوي
مسحت ع ذراعه وهمسة بصوت مبحوح : أنا ملكك يا حبيبي ,,
دفن رأسه ف ثنايا عنقها وامتصه بنشوه وتمتم : ربنا يخليكي ليا يا نور الصبح ؛
وذهب ف نوم أشبه بالهروب من الخوف من المجهول الذي يطارده
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
بعد مرور أسبوع
خرج الطبيب من الغرفه وقال : هو كده تمام والحرق بدأ يلم بس هيسيب اثر بسيط ؛
اوما سالم وغمغم: تمام اتفضل يا دكتور
ذهب الطبيب ودلف سالم الي الغرفه واغلق الباب خلفه وقال: حمد لله ع سلمتك يا رامز ؛؛
نظر له رامز ثم حدق الي المرآة وهو يتفحص الحرق الذي احتل نصف ذراعه وغمغم : أنا هفضل هنا لحد امتي ؟!
انت عايز تروح فين بحالتك دي ؟!
مسك سترته ورمقه ورد: أنا كويس أنا عايز اشوف الباشا !!
زحف بتجاه الباب وهتف : الباشا مسافر بره مصر! ومش هينفع أكلمه تقدر تستناه لو عايز ولو مش عايز براحتك اتفضل امشي !!
جلس رامز وتمتم : لا هستنا ؛
اوما سالم برأسه وفتح الباب وخرج وترك رامز يعض ع شفتيه بغيظ وغضب ويتوعد بشر دافين وهدر: ماشي يا صياد أنا وأنت والزمن طويل،
…………………..
بعد مرور أسبوع أمام فيلا احمد الصياد ..
تأرجل فريد وعهد من السياره ومسك يدها ودلف الي الداخل دلف الي بهو الفيلا ، استقبلتهم حنان بود وترحاب وجلسوا هتفت حنان : كده محدش يشوفكم من يوم الخطوبه ؟!
ربت فريد ع يدها وتمتم: حبيبتي والله ما كنا نخرج من الشقه اصلي !!
نظرت له بدهشه وقالت: ليه يا فريد طب انت غاوي تحبس نفسك ؛ والغلبانه دي تحبسها معاك ليه ؟!
هزت عهد راسها وردت : لا يا نونه أنا كمان بحب قعدت البيت ؛
رفعت حاجبها بتعجب وهتفت: لا والله ؛ طب يا يويو أنا غلطانه يارب انتو الاتنين تتحبسو سوا حبس انفرادي !
سحب فريد عهد إليه ورد : طب هو في احلي من كده حبسه أنا مستعد !
ضحكت عهد برقه وخجل وهتفت حنان بضحكه : يا ولد اتلم بقا انا هقوم اشوف العشاء ،،
نظرت إلي فريد واشاره إليه بتحذير : ارجع القيك مكانك هااا فهمني طبعا !!
ضحك فريد واوما برأسه وهو يغمز لعهد بعبث
انصرفت حنان واقترب فريد منها ويده تعبث بخسرها وتمتم: بقول ايه !!!
جحظت عينيها ونهضت بسرعه خلف نونه وهتفت : استني يا نونه خديني معاكي يا حبيبتي ؛
عض شفتيه وميل راسه وهو ينظر إلي مؤخرتها بجرأة وعبث وهمس : ملبن بمرشيملو ع حق ربنا !!
بعد قليل كان الجميع يجلسون ع طاولة العشاء يتناولون الطعام هتف فريد: أنا مسافر الليله ضروري وهسيب عهد هنا بدل ما تقعد ف الشقه لوحدها ؛
اوما احمد وردت حنان : طبعا يا حبيبي عهد تنورنا
نظر فريد الي عهد التي بهت وجهها وتوقفت عن تناول الطعام ؛
مسك يدها واشاره لها برأسه وقال: كلي يا عهد !
اومات بخفه وهمسة: باكل !!
نظر احمد الي عهد بحنان ثم الي فريد وغمغم: فريد عايزك بعد الاكل وقبل ما تسافر “
اوما برأسه وقال: أوامرك يا سياده اللواء “
……………………..
بعد مرور وقت ف غرفه فريد
تجلس عهد ع فراش فريد والدموع تملأ عينيها اقترب منها وتمتم: حبيبي ليه كل ده !! انا مش هغيب عنك غير ليله واحده وبس !!
نظرت له ودموعها تنهمر وردت : يعني سهل عليك تبعد عني ليله كامله ؟!
جثي أرضا ع ركبه واحده ومسك يدها وقبلها وقال: لا طبعا بس غصب عني يا قلبي !
- ليه يعني لازم انت تسافر ؟!
اوما برأسه وقال: غصب عني الملف ضروري جدا وسري ولازم أوصله بنفسي
تنهدت بضيق وغمغمت: اااف !!!
ضحك عليها كم هي رائعه جدا وشهيه جدا قابله للاكل بالنسبه له مسح ع وجنتها برفق وهمس: بحبك اووي يا عهدي أنا هتفق معاكي اتفاق ماشي ؟؟
اومات بخفه وهمسة: ماشي !!
اشاره بيده واردف: انتي هتنامي دلوقتي وانا اللي هاجي اصحيكي الصبح ايه رايك ؟!
رفعت حاجبها بتعجب وهتفت: بجد !! انام وأصح هتكون رجعت ؟!
اوما برأسه وقال: أن شاء الله يا قمري ؛
رجعت الي اخر الفراش وتمددت ع الفراش وهتفت: أنا هنام اهو !
ضحك عليها وتمتم: صبرني يا صاحب الصبر ؛
اقترب منها ووضع يديه حولها وقبلها ع جبهتها ثم هبط ع شفتيها بقبله عميقه بشغف كبير ابتعد عنها وتمتم : أنا لو منزلتش دلوقتي مش هتحرك من حضنك !!!
ونهض وسار إلى باب الغرفه ونظر لها بعشق وغمغم : هتوحشني يا مدلع !
اومات برأسها بخفه وردت : وانت كمان ؛ خلي بالك من نفسك ؛ وارجعلي بسرعه !
ابتسم ابتسامه حنونه وغمز لها قائلا : مسافة السكه يا حبيبي اشوف وشك بخير يا قلبي !
واغلق الباب خلفه بهدوء وانصرف إلى مكتب والده دق الباب ودلف اشاره له احمد وقال : تعال يا فريد
اغلق الباب وتقدم إليها وجلس وقال : امرك يا فندم ؛
أخرج احمد ملف من درج مكتبه وأعطاه إليه وغمغم: أنا كلمته وهو مستنيك وهيساعدك كتير !
اخذ فريد الملف ونهض وسار إلى باب الغرفه ثم التفت إلي والده وهتف: عهد امانتك يا سيادة اللواء ؟
نهض احمد وسار إليه وربت ع كتفه وقال: عهد زي سما عندي ؛ واكتر من كده امانتنا كلنا ع العموم هي هنا ف امان وانت عارف اطمن ؛؛
- أنا عارف عشان كده جبتها ؛
هتف احمد : بالمناسبه دي كنت عايزك ف حوار يخص حمات اختك ام يوسف !
نظر له فريد وضغط ع فكيه وقال : مالها الوليه دي ؟!
- امك بتقول انها يوم الخطوبه مشلتش عينها من ع مراتك وكانت نظراتها غريبه فخلي بالك ؛
اوما فريد وغمغم : متقلقش تحت عيني كل ده ؟!
تحرك فريد وهم بالخروج لكن أوقفه صوت احمد يقول : فريد أنا ف ضهرك يا ابني ؛؛
رجع إليه وضمه بحب وتقدير ربت احمد ع ظهره وقال: أنا خلفت راجل بس بميت راجل واد كل حاجه ؛؛
خرج فريد من حضنه وهتف : تربيتك يا سياده اللواء “
وانصرف وترك قلوب تدعي له بحب وموده وعشق
،،،،،،,,,,,,,,,,,،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ف شقه مايا
أعطتها حبة الدواء ع كفها وقالت: بالشفا يا حبيبتي “
تناولت الدواء وهزت راسها بامتنان وعرفان بالجميل الي صديقتها التي لم تتركه ابدا ف الاسبوع الماضي وهي تعتني بها
مسكت طاولة الطعام الصغيرة ووضعتها أمامها وهتف : يلا يا حبيبتي كلي الاكل كله بارد زي ما قال الدكتور ؛
إشارة له بيدها بمعني : وانتي ؟!
هزت سوزي راسها وردت : أنا كلت يا قلبي لما كنتي نايمه !
اومات برأسها وبدأت في تناول الطعام بصعوبه
نظرت لها سوزي بشفقه عليها وهمسة : ربنا ينتقم منهم ولاد الكلب !!
نظرت له مايا رتبت سوزي ع كفها وقالت: أنا حجزتلك عند دكتور تجميل إنما شاطر اوي ؛
إشارة له بيدها هزت سوزي راسها وردت: هنروح بكره يا حبيبتي ؛
أغمضت عينيها بقهر وهي تلوح بيدها الي سوزي اقتربت منها وربت ع يدها وتمتمت: هتبقي كويسه يا مايا واحسن من الاول ؛؛؛
………………………………..
ف سيناء
وصل فريد الي الوحده وطلب مقابله اللواء شاكر العمري قائد قوات الصاعقه
ودلف إليه والقاء التحية العسكرية وهتف بصوت قوي واثق : تمام يا فندم الرائد فريد الصياد فرقه الصاعقة الوحده ٧٧٧ “
اوما له اللواء شاكر وهتف : تمام تعالي يا فريد اقعد ‘
اقترب وجلس وأخرج الملف ووضعه أمامها وهتف: تمام يا فندم دي كل المعلومات اللي وصلنا ليها “
امسك الملف وتفحصه بتركيز ثم رد : الموضوع اكبر من انتقام شخصي يا حضرة الرائد ؟!
- اكيد يا فندم أنا واخد حذري مع كل خطوه !
نهض اللواء شاكر وهتف: انت هتسيب وحدتك ف سيناء لحد ما توقعهم واحد واحد معاك كل الصلاحيات واي عنصر عايزه معاك عندك كارت اخضر مني شخصيا ؛
نهض فريد والقاء التحية العسكرية وهتف: تمام يا فندم أنا اختارت فريقي وبدا اصلا “
أشار له اللواء شاكر وقال : ربنا يوفقك يا فريد لو المهمه دي مشيت زي ما مخطط لها هيكون صيد كبير اوووي يا حضرة الرائد !!
اوما فريد بثقه وهتف : أن شاء الله اكون عند حسن ظنك يا فندم !
أشار له وهتف: أن شاء الله تقدر تتفضل وخلي بالك
اوما فريد وانصرف الي سيارته عودة الي القاهره والي عشقه وعهده ..
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ف فيلا احمد الصياد
دلف سما وخلفها مرام الي غرفه فريد كانت عهد تنام ف الفراش ولكنها استيقظت من أكثر من ساعه
قطبت سما حاجبيها وقالت: انتي صاحيه امال منزلتيش الفطار ليه ؟!
اقتربت مرام منها ووضعت يدها ع جبينها وقالت : انتي تعبانه ولا ايه ؟
نهضت عهد وجلست على الفراش وغمغمت: لا بس مستنيه فريد هو قالي أنا هاجي اصحيكي الصبح ”
ضحكت سما وهتفت: يا قلب أمك وانتي هتفضلي كده ف السرير لحد ما ابيه فريد يرجع من السفر ؟!
اومات عهد بتأكيد قائلا : اه هو قالي ليله واحده بس
إشارة له مرام بخبث واردف: ده بيضحك عليكي يا عبيطه !
هزت راسها بالنفي وهتف: مستحيل طبعا فريد عمره ما كدب عليا ؛
رفعت مرام حاجبها وغمغمت: عمره ما كدب ؟!
ا شارة مرام بيدها وقالت : هما حاجه من اتنين لهو شاطر اوي أو انتي هبله اوي !!
ردت سما : الاتنين وحياتك “
هزت عهد راسها بسرعه وقالت : لا هو مش بيكدب عليا !
- يبقي انتي الا هبله هو في راجل مش بيكدب ؟!
- يا ستي وانتي عايزه تطلعيني كداب ليه !! انتي حد سلطك عليا يا ست مرام ؟!
برقت مرام عينيها ونهضت بسرعه باحراج وهتفت: لا ابدا يا باشا أنا كنت بتكلم ف العموم !
نهضت عهد وهرولت الي فريد وهي تهتف : مش قلتلك هيجي ؛
كتمت سما ضحكتها ع مرام وقالت : حمد الله ع السلامه يا أبيه ”
ضمها فريد بلهفه وغمغم: الله يسلمك يا سيمو
ثم حدق الي عهد وهمس : وانا اقدر اتاخر ع عهدي !!
إشارة سما بيدها وقالت: كويس انك جيت يا أبيه عشان عهد لسه ما فطرت وكانت مستنياك “
هز رأسه وتمتم: يلا ياروحي نفطر سوا !
سحبها من يدها وخرج من الغرفه وخلفه سما ومرام
…………………………..
ف شقه فريد
كلي عنب يا عهد مفيد يا حبيبي !!
هتف بها فريد وهو ينظر إلي طريقه اكلها الضعيفه بعدم رضا ؛
هزت راسها بالنفي وغمغمت: لا طبعا مش بحبه ؛
- حبيه يا عهد
نظرت له وردت: والنبي لا مش بحبه “
مسك يدها وسحبها ع ساقيه وهمس: حبيبي لازم تأكلي كويس انت اكلك هيجلطني !!
لفت يدها حول عنقه وهمسه: بعد الشر عليك ممكن بلاش كلامك ده بجد بيوجع قلبي ؛ الله
وبعدين كل بني ادم ف اكلات بيحبها واكلات لا عادي يعني !!
قبله بمرح لكن بعمق وتمتم: بتخافي عليا اوي كده ؟!
-انت لسه بتسال انت روح سكنت روحي أنا مش بحس اني عايشه غير ف حضنك !!
احتضانها وكأنه يريد إدخالها بين ضلوعه وهمس : طيب نتفق اتفاق ماشي !
نظرت له وردت: اتفاق ايه ؟
اشاره لها بيده واردف بخبث : أنا هـاكلك العنب بطريقتي ولو برضو محبتهوش مش هغصب عليكي تاكليه تاني ديل يا عهدي !!
نظرت إلى الخبث الذي يقفز من عينيه وردت : مش مرتحالك بس ماشي نجرب !
ابتسم بعبث ومسك طبق الفاكهة وهتف : تعالي معايا !!
- علي فين ؟؟
اشاره برأسه وقال: هنا ع الأرض اقعدي ؛
جلست ع الأرض وهو معها مسك حبة عنب ووضعها ع أطراف شفتيها وهو ينظر لها بعشق ثم التهمها بشوق عارم قطبت حاجبيها وقالت: انت اكلتها أنا ملحقتش !!
ضحك عليها بعبث ولعق شفتيه وهمس: احلي حبه عنب اكلتها ف حياتي ‘
لكزته بخفه وردت : بالهنا يا قلبي “”
مسك حبه آخره وغمغم : عايزك تسبقيني بقا وتكليها قبلي !
اعتدلت بحماس وقالت: ماشي !!
نظر لها بحنان وهمس: افتحي شفايفك المارشيملو يا عهدي ؛
فتحت فمها وكأنها تحت تأثير سحره وضع حبة العنب بين شفتيها وهو ينظر لها بهوس واقترب منها والتهم شفتيها بعنف لكن حاولت عهد مجارته والتهمت شفتيه وانقسمت حبة العنب بينهم وضع جبهته ع خاصتها وهو يلتقط أنفاسه بصعوبه وهمسه : حلو العنب ؟!
تنهدت براحه وردت: اه اوي !!
مسح ع وجنتها وهمس وهو يردد خلف الاغنيه التي تصدح حولهم : يا كل العشق وكل الحب وكل الآمال يا كل العمر ونبض الروح يا بحر الجمال ..
تاهت عهد ف همسه وأصبح صدرها يعلو ويهبط بشده مددها ع الأرض وطال عليها ووضع حبه عنب بين شفتيها والتهمها بينهم وهو يهمهم بمتعه مسك حبه آخره ووضعها بين نهديها وهبط عليها والتهمها ولحس موضع حبه العنب وامتصها بنهم شديد أغمضت عينيها باستسلام ومتعه تجعلها تحلق فوق السحاب ..
رفع رأسه وحدق بها وهمس : عهدي افتحي عنيكي !!
فتحت عيونها ببطئ حدق بها وهمس : يا لغزي يا صعب المنال يا حلم ولا بالخيال يا عشقي ف كل الدنيا غنيتك لحن وموال وكاني ف حبك يا عمري سافرت سافرت سنين طوال يا كل العشق اهديكي العمر وكل العمر يا شاغل بالي ..
همسه بصعوبه بأنفاس لاهثه منقطعه : فريد جننت قلبي حرام عليك أنا مش قدك ،
مرر يده ع جسدها بنعومه فائقه وهبط ع عنقها ومصه بجنون وهوس وغمغم: جربت الصبر ونار الصبر ولو طال الصبر اه لو طال يا اجمل كل نساء الكون ..
مسك حبة عنب ووضعها ع بطنها التي ترتعش من فرط مشاعرها وزحف إليها ولتهمها بنعومه كتمت عهد أنفاسها وعضت ع شفتيها تمنع شهقتها استمر فريد بوضع حبات العنب ع كل جسدها ويلتهمه ويمتص جسدها بنعومه..
نظر لها بحنان وهمس : كنت خايف عليكي اوي ليلة فرحنا يا عهدي
عضت ع شفتيها ورفعت راسها ونظرت إليه وهمسة: ليه ؟!
داعبها وهمس: ع اد ما يجنن ع اد مهو ضغنون علي اوي كنتي خايف عليك كان كل همي اعدي بيكي من الليله دي ع خير من غير ما اعورك اوي اوجعك !!
غمضت عيونها وعضت ع شفتيها وارجعت راسها الي الخلف وهي تشهق من فرط المتعه وهمسة : أنا مكنتش متخيله الموضوع كده اصلا ..
ضحك بشده ثم وضع حبة العنب ع اماكن بجسده وجعلها تقوم بـ التهامها مثل ما فعل معها وسحبها معه ف جوله خاصه ناعمه ورقيقه علي غير العاده ببطئ ومتعه بشغف وشجن يغلفهم طعم العنب
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
بعد مرور أسبوع ف السياره مع بدابة عام دراسي جديد
هتف فريد : عهد هتخلي بالك ، وبلاش كلام مع اي حد متعرفوش ، ومتقعديش ف مكان منعزل عن الناس لوحدك ، ولا تطلعي من البوابه غير لما ارن عليكي اقلك اطلعي ، غير كده متطلعيش لاي سبب من الأسباب انت فاهمه يا عهد ؟!
رفعت حاجبها بتعجب وهتفت: ايه كل التنبيهات دي ما بلاش اروح احسن ،
نظر له وهتف : مش عايز لماضه اسمع حاضر كده زي الشاطره !!
- انت بتعملني كاني عيله ليه ؟!
نظر لها بحب واردف : وانتي كبرتي يعني ؟
وبعدين انتي كل الحالات وكل حاجه ف عنيه !
نظرت له بدهشه وقالت ؛ يعني ايه بقا ؟!
مسك يدها وقبلها وتمتم: يعني دلوقتي انتي بنتي ؛ وساعات لما تقعدي تسمعيني كده بكل كيانك بحس انك عشيقتي وصحبتي ؛ ولما تخديني ف حضنك وتهوني عليا بحس انك امي ؛ ولما نلعب ونهزر بحسك اختي الصغيره :
نظر لها وغمز لها وغمغم: ف السرير بقا بحس انك بطلي بطل ع حق ربنا يعني
نكزت وغمغمت: قليل الادب !!
ضحك وقال : يبقي كل حالاتك وفى عيني كل حاجه ولا لا ؟!
اومات بخفه وهمسة: صح ؛
صف فريد السياره ورد: وصلنا يا ست البنات زي ما فهمتك مش عايز اكون قلقان وااخ كنت هنسي تليفونك يفضل مفتوح دايما اوعي يفصل ,
نظرت له وردت: خلصت خلاص اوامر تانيه ؟!
اشاره بيده واردف: تؤتؤ لو ف حااجه هكلمك !
ضغطت على فكيها وتارجلت من السياره وتقدمت الي داخل البوابه وانطلق هو بعد أن تأكيد من دخولها ..
بعد قليل وصلت سيارة عمر وهتف : فكي بقا !!
إشارة له بيدها: مش انت صممت ع رايك ملكش دعوه بيا بقا !!
مسك يدها وغمغم : مليش دعوه بيكي ازاي يا هويدا انتي مجنونه !!
- اه واوع بقا
سحبت يدها وتارجلت من السياره ودلفت الي البوابه نظر لها بغيظ وهمس : ماشي يا هويدا أنا هطلع عين امك بس ترجعي !!
وانطلق بالسياره
وصلت هويدا وجدت عهد وسما ف الكافتيريا جلست بضيق وهتف: اهلا !
رمقتها سما وعهد بدهشه وقالت عهد : يا ساتر ف ايه ع الصبح ؟
نظرت لهم بحنق وصمتت بغيظ …
لكزتها سما وقالت : انطقي بقا مالك ؟!
نفخت بضيق وهتف: أنا هحكليكم الاستاذ عمر دخل شغل جديد مع شركه كبيره روسيا المدير التنفيذي للشركة دي وحده ست بس مش ست !!
ضحكت عهد وردت : يعني ايه ست مش ست ؟!
نظرت لها هويدا بحسره : صاروخ يا عهد بتلمع بت الجزمه!!
ضحكت سما وهتفت: اه قلتلي ؛ وطبعا انتي يا هبله غيرتي منها !!
هزت راسها وتمتمت: اه واتخنقت معه !
هتفت عهد بسخط: غبيه لازم يكون عندك ثقه ف نفسك
ومتحسسهوش انك شيفاها احلي منك عشان هو كمان هيشوف كده !!
إشارة بيدها وقالت : ما هي احلي فعلا ؛
شهقت سما وصاحت: يا بت انتي هبله لو كانت هي احلي وهي شغاله معاهم من زمان مكنش عمر حبك واتجوزك وهو يعرفها قبلك اصلا
اشاره لهم عهد بيدها وهتفت: يلا المحاضره هتبدا ونكمل بعدين !!
ف نهايه اليوم خرجت عهد والبنات إشارة لهم عهد تعالوا نقعد ف الكافتيريا لحد ما فريد يوصل
هتفت هويدا : اه تعالوا ناكل !!
ضحكت سما وهمسة : امال لو مكنتيش زعلانه ؟!
لكزتها عهد بخفه وردت : هويدا بتاكل اكتر وهي زعلانه ؛
قطع حديثهم صوت رامز : مدام عهد ايه المفاجأة الحلوه دي ؛؛
دارت عهد ونظرت إليه وقالت: انت عايز ايه يا حيوان ؟!
نظر له بمكر وتمتم: تؤتؤ عيشتك مع الصياد أثارت عليكي اوي وضاح كده أنه حكلك عني !!
نظرت له باشمئزاز وقبضت ع يد هويدا وسما وغمغمت : يلا يا بنات ،،
وتحركت من أمامه ولكنها توقفت عندما صدح صوت الكريهه: طيب حكلك ع الرهان اللي بينا عليكي ؟!
نظرت له وهتفت : اخرس يا حيوان فريد هيتراهن عليا معاك انت قطع لسانك يا كداب !
ضحك بخبث واردف: أنا مش كداب بكره ف ماتش ملاكمه بينا ف العنوان ده والرهان انتي ؛؛
مسكت الكارت من يده وقطعته والقته ف وجهه وصاحت : انت كداب ومستحيل فريد يعمل كده !
نظر لها وهتف : أنا لو مكانك مش هثق الثقه العميه دي فريد ميستهلش وبكره تفهمي !
صاحت سما بحده : امشي يا حيوان انت متجبش سيرت أبيه فريد ع لسانك يا قذر ؛؛
نظر له رامز بنظره شهوانيه وغمغم : كبرتي يا سما وبقيتي سكسي اوي ‘
شهقة سما وعهد وصاحت هويدا : اخرس وامشي من هنا بدل ما نصوت ونلم عليك الجامعه كله يا قليل الادب يا سافل !!
نظر له وضحك بجانب فمه ورد: انتي مرات عمر صح لا شرسه موت يابخته ,
ثم نظر الي عهد وقال : الماتش بكره ف نص الليل بالظبط
ووووووووووو
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
يتبع
ساحرة القلم ساره احمد 🖋️