اصفاد العشق والهوس(الفصل العشرون)

الفصل العشرون ..
الخوف؟ لم يعرف طريقًا إليّ يومًا، لكن حين يتعلق الأمر بكِ… فأنا أخاف أن أفقدك أكثر من خوفي من الموت نفسه!”
“قد يظن الجميع أنني صلب، قاسٍ، بلا رحمة… لكن لمسة منكِ فقط، كفيلة بإشعال دفء لا يعرفه غيركِ في داخلي!”
تحرك بها ايهم تحت تأثير الصدمه وصاح مرسي بغضب: انت هتسيبه يمشي يا عم حامد؟!
نظر له حامد وهتف بقلة حيله : جوزها!!
أخرج مرسي سلاحه الابيض واندفع خلف إيهم وصاح : لا اللي هياخد مني وتين هاخد روحه!!
صرخه مفزع خرجت من الجميع ..وسحب ايهم وتين خلف ظهره ..وأطلق الرصاص علي ساق مرسي..
صرخ بالم وسقط أرضا وهدر ايهم : ارجع يلا الطلقه اللي جايه في دماغك!!
صرخت وتين برعب واختبات خلف ظهره ..
وصاحت ميرفت بعويل علي ابنها : يلهوووي يا ناس الحقوني!!
حاله من الهلع ملأت الشقه ، ودنا ايهم بغضب من مرسي وقبض على ياقة قميصه وهدر بفحيح: هقتلك ومش هخد فيك ساعه!! وكله شاهد انك بتتعدي علي مراتي!! وعايز تتجوزها وهي علي ذمتي..
اشاره بالسلاح الي المأذون والشهود وهتف : ولا ايه يا رجاله؟!
اوما الجميع برهبه ،وصمت مطبق الجم الجميع ،
نظر إلي مرسي المتالم بصمت وهدر : هما اللي رموك في طريقها محدش قالك هي بتاعت مين ولا ايه؟!
وتين بتاعتي! مراتي !!
ولا انت ولا مليون معاك يعرفوا يمسوا شعره منها غير على جثتي!! وحتي لو مت في رجاله تاني هتبقي شغلتهم في الحياه حمايتها !! وقبضين لعشرين سنه قدام يعني لو انا ميت برضو وتين هتفضل في حمايتي !!
نظرت له بدهشة ودموعها تنهمر على وجنتيها وهي لا تصدق ما تراه وتسمع ما هذا الهوس؟ والجنون والعشق الغير محدود بواقع أو حدود ؟
نظر له مرسي بغضب وهتف : انت اشتريت عداوتي وانت مش ادها مش هسيبك تتهني بيها؟؟
ضحك ايهم بدون ذرة مرح وغمغم : طيب انا مستني ردك علي الطلعه دي!! وهنشوف يا حلتها مين اللي هيتفعص تحت رجل التاني؟؟
نهض ايهم وسحب وتين وانصرف عكس ما دلف وقد أخذ عشقه دون أن يمس شعره منها …
وقفت بدريه بتشفي وفرحه واطلقت الكثير من الزغريط ملأت الشقه وصاحت : شوفت عوض ربنا يا حامد وتين ربنا بعتلها جبل بحاله يسندها من غدرك!!
نظرت إلي مرسي ولكزته في ساقه المصاب وهتفت : وغدر ولادي الحرام!!
صرخ بالم وهتف : مش هسيبها تتهني علي جثتي يا بدريه وفهميهم كده!!
ضحكت بدريه بصخب وهتفت الي ميرفت : فهمي ابنك يا اختي بدل ما يروح فطيس ويبقي علي جثته بجد !!
تحركت بدريه خلف وتين وأيهم ونزلت الدرج وهي تتذكر
مكالمتها الهاتفيه مع إيهم ..
فلاش باك ..
دلفت بدريه الي المرحاض وهي تتلفت يمين ويسار وأغلقت الباب واخرجت هاتف صغير من بين ملابسها
وطلبت رقم وتين ..
في سياره ايهم دق هاتف وتين نظر الي الهاتف ثم الي وتين الغارقه بالنوم سحب الهاتف وابتسم بجانب فمه ورد : صاحيه ليه يا بدريه لحد دلوقتي؟! اوعي تقولي قلقانه علي وتين ازعل اوي!!
شهقت بدريه بنحيب وهمسة: مصيبه يا ابني!!
توقف بالسياره بسرعه وهتف : في ايه يا خالتي؟ مصيبه ايه؟!
همسة بنحيب : ابو وتين رجع ورأس والف سيف يجوز وتين لابن مراته وبيهددني هيشوها بميت نار يا ابني!!
قطب حاجبه بغضب وترجل من السياره حتي لا تستيقظ وتين وغمغم : اهدي وفهميني كده براحه واحده واحده عشان افهم!!
اومات بدريه وبدأت تشرح له كل شي ، وهي تنحب بصوت مكتوم ،واستمع لها إيهم بكل جوارحه وعينيه تزداد قتامه وسواد بشكل مرعب وتمتم بفحيح : طيب يا خالتي اهدي ..وسيبي الموضوع ده عليا.. ومتخفيش محدش يقدر يمس شعر منها .. دانا اكله بسناني يا بدريه!! اهم حاجه متقوليش حاجه لوتين وانا هتصرف ماشي ..
اومات برأسها وهمسة : حاضر حاضر !!
فاقت من شروده عندما خرجت من المنزل ووجدت وتين في السياره وهي تنحب وتشهق وجسدها يرتجف وإيهم يحاول السيطره عليها ويضمها بشده إليه ويمسح على شعرها بحنان طرقت علي زجاج السياره وقالت : ايه اللي بتعملوا ده يا ولا؟!
ضحك إيهم وفتح الباب وترجل من السياره وفتح لها الباب الخلفي وهتف : اطلعي يا خالتي في ايه مش مراتي!!
صعدت السياره وهتفت : أنا عايزه افهم بقا مراتك من شهر ازاي؟!
صكت صدرها وهتفت: وحامل بجد؟!
نظرت لهم وتين وهمسه بدموع : لا يا ماما..
اوما لها وقال: مفيش الكلام ده دي ورقة انا عملتها
نظر الي وتين بحنان وقال: وتين متعملش كده من غير اذنك يا خالتي …
انطلق بالسياره بسرعه وهتف: بس هتجوزها النهارده يا خالتي!
نظرت له وتين ودموعها تنزل ببطئ ثم نظرت إلي والدتها بقلة حيله اومات لها بدريه وربتت علي يدها بحنان ..
………………………
في اليونان …
تحرك الي الغرفه ودفع الباب بغضب شديد فتحه بقوه هبت زاد برعب وهتفت: في ايه! ليه كده؟!
اشاره لها بسلسلة المفاتيح وهتف : ايه ده يا زاد؟!
نظرت إلي سلسلة المفاتيح ورفعت منكبيه وقالت : سلسلة المفاتيح بتاعتي يا جلال!!
اقترب منها وهتف : ما أنا عارف! ايه الفلاشه دي؟!
التقطت منه السلسلة ونظرت لها بدهشة وهزت راسها بالنفي وردت: لا انا مكنتش حاطه فلاشه ابدا ..
كانت سلسله مفاتيح علي شكل سيف وبس.. الفلاشه دي معرفهاش!!
سحب السلسله منها وتمتم: والفلاشه علي شكل سيف كمان! هي السلسله دي كانت معاكي من الاول؟!
هزت راسها وهمسة: لا دي كانت في شنطتي .. ولما روحنا لماما أنا جبت الشنطه وهي فيها.. يعني ايه يا جلال! أنا مش فاهمه حاجه؟!
اقترب منها وقبلها على جبهتها وتمتم: يعني هنرجع مصر اسرع مما كنت اتخيل يا حيات جلال!!
لحظه خاطفه اغمضت زاد عينيها وتذكرت لحظه وفاة عم خليل عندما همس لها: فلاشه!!
تمسكت به وهتفت بذهول : استنا أنا افتكرت حاجه!!
قطب حاجبه بدهشه وغمغم: افتكرتي ايه يا زاد قولي؟!
إشارة بيدها وهتفت: عم خليل كان بيحاول يقولي حاجه قبل ما يموت علي فلاشه قالي فلاشه يا جلال والله!!
هز رأسه وتمتم: طيب اهدي وانا هعرف هو كان قصده ايه اهدي يا حياتي!!
تركها وانصرف بخطوات سريعه وهي تقف بذهول وهتفت: أنا مش فاهمه حاجه؟!
وصل إلي شقه مراد ودق الباب ووقف ينتظر لحظات وخرج مراد وهتف : هي طردتك ولا ايه؟!
دلف جلال وهتف : سيبك من الهم ده! وركز معايا !!
اقترب من جهاز الكمبيوتر الخاص بمراد ،وفتحه ووضع الفلاشه ،ومراد ينظر له بدهشة تحولت إلى غضب عندما فتح جلال الفلاشه، وبدأت المعلومات بالتسلسل والظهور أمامهم ..
رفع جلال حاجه وهتف : شايف المكان ده؟!
هز مراد رأسه وغمغم : شايفه بس اوع تقولي!!
اوما جلال بتأكيد : هيحصل ..
نهض مراد وهتف بغضب : انت عايز تموت ده الخروج منه مستحيل!!
نظر له جلال وغمزه وهتف : مش وانا معايه المارد!!
مسح مراد علي شعره وغمغم : دانت لو معاك ملك الجن مش هينفع!!
نهض جلال وهتف: مارد انت متخيل كم المعلومات اللي ممكن نطلع بيها من المكان ده ولا متخيل أن المشكله كلها هتتحل من هنا!!
نظر له مراد وهتف: المشكله عندك محلوله اصلا يا جلال وكفايه انك من ساعة ما ركبت موبيل شاكر والمعلومات اللي قدمتها !!
جلس جلال وهتف : لا طبعا أنا قضيتي هي زاد لازم اثبت براءتها..
نظر له وقال: جلال لازم نفكر كويس اوي ونخطط قبل ما نخطي خطوه واحده!!
اوما جلال بتأكيد ورد : تمام بص المعلومات دي اكتر بكتير من المعلومات اللي كانت في الفلاشه اللي كانت مع عمي خليل!!
مسح مراد علي جبهته بتفكير وهتف : أنا بجد مش قادر استوعب كل ده!!
نهض جلال وسحب الفلاشه وهتف : استوعب علي مهلك أنا ماشي؛
خرج جلال واغلق الباب خلفه وترك مراد يفكر بعمق ….
………………………..
في منزل حامد..
خرج الطبيب من غرفه مرسي وغمغم : أنا عملت اللي قدرت عليه يا عم حامد بس لازم يروح المستشفى.. الطلقه كانت راشقه في العضم بطريقه غبيه!!
اوما حامد وصكت مرفت صدرها بعويل : يلهوي يعني ايه الواد هيبقي عجز ولا ايه؟!
اوما لها وقال: هتسيب اثر عليه اكيد!
لطمت وجنته بقهر وهتفت : شوفت يا حامد قلتلك قلبي مش مطمن للحوار.. ده اهو مرسي اللي دفع التمن!!
هدر حامد بغضب: اخرسي يا وليه وبطلي لطم كفايه فقر بقا…
أخرج مبلغ مالي واعطه للطبيب وهتف : اتفضل انت يا دكتور متشكرين اوي!
تحرك الطبيب الي الخارج وتحركت مرفت الي غرفه مرسي وهتفت : عامل ايه يا ضنايا؟!
اوما لها وقال: كويس يا اما كفايه عياط أنا لسه عايش ومش هسكت غير لما اخد حقي من ابن الأكابر تالت ومتلت !!
هزت مرفت راسها وغمغمت: كفايه بقا يا مرسي انت عايز المره اللي جايه يقتلك احنا مش اد الناس دي يا ضنايا ده ضربك بالنار من غير ما يرفله جفن!!
صاح مرسي بغضب : أنا مش هسيب حقي ولا هسيبه يتهني بوتين علي جثتي ياما!!
دلف حامد وهتف بغضب : لا يا مرسي الموضوع كده هيكبر.. واحنا مش اد الناس دي دول ناس واصله …
الواد شكله كده لافف وداير وشبح في نفسه ..
يعني صايع و مسنود وده مقوي قلبه .. وانت مش حمله اسمع كلام امك وسيبهم في حالهم !!
اوما لهم واردف: انتو شايفين كده وانا شايف أني اده واد اللي جابوه وبكره افكركم!!
أخرج هاتفه وعبث به ورفعه إلى أذنه لحظات وقال : سلوي هانم معايه أنا مرسي !!
نظرت له ميرفت بغضب ونظرت الي حامد الذي رفع منكبيه وغمغم: أنا عملت اللي عليه…
وخرج من الغرفه وتبعته ميرفت بغضب …
وهتف مرسي بغضب: لا أنا مش هسكت الموضوع مش خطوبه يا هانم دول طلعوا متجوزين من شهر في السر..
سقطت سلوي علي الفراش بذهول وهتف: انت بتقول ايه يا بني ادم؟! متجوزين من شهر ازاي!! انت اتجننت؟!
ضحك مرسي وغمغم: لا أنا مش مجنون بس لو ابنك خد وتين مني هتجنن رسمي واقتله !!
نهضت بغضب وصرخت: انت مجنون!! دانا اوديك ورا الشمس لو بس تلمس شعره من ابني !!
اسمعني يا حيوان انت احنا مصلحتني واحده لحد دلوقتي متخلنيش اقلب عليك ..
رد الآخر: تمام أنا عايز وتين ! وانتي عايزه ابنك يبعد عنها هنعمل ايه؟!
نظرت إلي وجهها في المرأة وقالت : اسمعني كويس وافهم كلامي بالحرف ..
………………….
في اليونان…
استيقظت زاد ونهضت من الفراش ،وتحركت الي المرحاض، وهي تفرك عينيها بنوم خرج جلال من المرحاض ،واصطدم بها شهقت وتمسك بها وضمها بحضنه وهتف : يا مجنونه ماشيه مغمضه عيونك !!
وضعت راسها علي صدره وهمسة: عايزه انام يا جلال!
ابتسم بعبث وقال: طيب صحيتي ليه؟! ارجعي نامي !!
هزت راسها وهمسة: انت رايح فين ؟!
حملها بين أحضانه وسار بها الي الفراش ووضعها على واقترب منها وقال: أنا رايح مشوار مهم! عايزك تاخدي بالك من نفسك! وتقفلي علي نفسك كويس اوي.. ومتفتحيش الباب لحد ما ارجع !!
اعتدلت ونظرت له بخوف وقالت: انت رايح فين؟!
نظر لها واردف: مشوار مهم جدا أن شاء الله لما ارجع هكون معايا دليل براءتك يا قلبي او حتي قربت اوصل ليه!!
جحظت عينيها برعب وهزت راسها بالنفي وتمسكت به وهي تنحب بصوت مسموع وهتفت : لالاا متسبنيش اكيد المشوار ده خطر عليك ابوس ايدك يا جلال أنا مقدرش اعيش من غيرك !
نظر لها بدهشة ،واقترب منها وضمها بحضنه وشدد عليها وهمس: ولا أنا يا حياتي اقدر اعيش من غيرك.. بس لازم اثبت براءتك ..ونرجع مصر وترفعي راسك قدام الدنيا كلها !!
هزت راسها بداخل حضنه وتمسكت به بشده وهتفت : أنا خايفه عليك اوي!!
مسح على شعرها بحنان وهمس: متخفيش هرجعلك يا زاد حياتي حتي لو في عمري يوم هرجع واعيشه معاكي!!
نظرت له ودموعها تغرق وجنتيها واقترب منها والتقط شفتيها بقبله عميقه وكأنه يترك لها علامات عشقه علي شفتيها التهم شفتيها بجوع حتي انتفخت شفتيها بعنف وهمس: قبل ما شفايفك تخف هكون رجعتلك انفخهم تاني يا قلبي !!
أغمضت عينيها وهمسة: متتاخرش عايزاهم منفخوين علي طول كده ..
ضحك بعبث وقال: اه الاستغلال ده توفير فيلر بقا ..
لكزته بخفه وقالت: بس بقا ..
قبلها بعمق على وجنتها وقال: مش هتاخر عليكي بس اوعي تتحركي من البيت يا زاد؟!
اومات برأسها وقالت: خلي بالك من نفسك يا جلال؛
اوما لها وقال: حاضر ..
وخرج وجد مراد في السياره نزل الدرج وفتح الباب وصعد السياره وغمغم : كل تمام !!
اوما مراد وقال : تمام أنا رتبت كل حاجه..
تحرك مراد بسياره ولكنه توقف عندما هتف جلال عندما سمع صوت نداء زاد : استني يا مارد استني!!
توقف بالسياره بسرعه وترجل جلال من السياره بغضب وهدر : اقسم بالله هدور فيكي الضرب!! أنا مش قلتلك متنزليش.. انتي متعرفيش تسمع الكلام من غير ما تقاوحي يا بت انت!!
اقتربت منه وصاحت بدموع : أنا غلطانه عشان خايفه عليك!!
ضمها إليه ورفعها بين ذراعيه وهمس : وانا هموت عليكي عشان كده خليكي جوه يا زاد!!
اومات له وردت بخفوت : حاضر بس عشاني خلي بالك من نفسك أنا مليش غيرك يا جلال أنا مش بحس بالامان غير وانا معاك والله …
انزلها برفق ومسح دموعها بطرف يده وهمس: والله هخلي بالي من نفسي ..وانا نفسي اعيش معاكي وليكي يا عمري ادخلي يلا وانا مش هتاخر …
اومات وتحركت للداخل ..وتحرك هو للسياره وصعد السياره وهو ينظر خلفه بلهفه وحزن ..
تحرك مراد بسياره وهو يهز رأسه بيأس وغمغم: يا حليوه أنا صحتي يدوب ممشيني وسط البشريه اللي عايزه الحرق!! دي مش ناقص محن بصراحه !
نفخ بضيق وقال: اتلم وسوق من سكات انت كمان !!
مر وقت قصير وصف مراد السياره بجانب الطريق ..
وترجل جلال ومراد اقترب من البوابه الخلفيه للمبني.. وفتح جلال القفل بسرعه و مهارة ودلف وخلفه مراد أشار له بيده ونظر الي الهاتف وهمس : من هنا تعالي !!
تحرك جلال علي جهه اليمين بحذر شديد وخلفه مراد حتي وصل إلي احد الغرف دلف وأشار إلى الجهاز وتحرك بتجاه المكتب وجلس ووضعه فلاشه بالجهاز وفتحه
وبدأ بالبحث أشار له مراد وتمتم : الله يخرب بيوتكم ايه ده؟!
ذم جلال شفتيه بغل وهمس: عشان كده قلتلك لازم نيجي هنا شايف الشخص ده هو السبب في كل ده؟!
أشار إلي شاكر وقال : وده شاكر اللي ركبت موبيله!!
هز مراد رأسه وتمتم : أنا عارفه الراجل ده!!
اوما جلال وقال : انا عايز ده!! اجمعلي كل المعلومات عنه أنا هلعبهم بنفس الطريقه!!
انهي جلال تحميل المعلومات وسحب الفلاشه ونهض وهمس : يلا يا مارد!!
تحرك حتي خرج من الغرفه ولكنه توقف علي صوت مميز يعلمه وقال: لسه بدري يا بشوات!!
نظر له جلال بغضب ونظر الي مراد وغمز له …
……………………
في شقة إيهم
فتح باب الشقه وهتف : تعالي يا قلبي ..ادخلي يا خالتي اتفضلوا !!
دلفت وتين وهي تتمسك بوالدتها وهي تنظر في أرجاء الشقه وهتفت : اهلك هيقولوا ايه يا ابني ؟!
أشار لهم واردف: لا يا خالتي دي شقتي أنا..
مش بيت اهلي مفيش حد هنا …
اقتربت منه بدريه وقالت : أنا عايزه افهم بقا انت عملت الورقه دي ازاي؟!
ابتسم ايهم وتذكر عندما أرغم وتين علي توقيع تلك الورقه عندما كسرت الجهاز واراد توريطها حتي لا تترك العمل في المستشفي ..
نظر الي بدريه وهتف : أنا هحكيلك كل حاجه اقعدي بس!!
جلست بدريه ووتين وشرد ايهم وهتف
فلاش باك ..
اغلق الهاتف مع بدريه وهو يشتعل بمراجل حارقه تحرق أوردته يشعر بغليان في قلبه ظل يدور حول نفسه بغضب كالوحش المفترس حتي لمعة عينيه بفكره شيطانيه رفع هاتفه وطلب صديقه شامل وهتف : شامل اسمعني كويس.. في درج مكتبي في ورقه هتلاقيها في ملف لوحدها.. هي ورقه بيضه آخرها توقيع وتين !!
قطب شامل حاجبه بدهشه وغمغم: مالها الورقه دي يا إيهم وفي ايه صوتك مش طبيعي؟!
هز رأسه وتمتم: أنا تمام لما اشوفك هفهمك!! المهم تاخد الورقه وتطلع علي الاستاذ انس المحامي وعايز الورق دي عقد جواز .. وكمان توثقها في الشهر العقاري عايزه ارجع القي العقد ده جاهز.. ومتنساش تعمله بتاريخ قديم ممكن شهر!!
نهض شامل من فراشه وهتف : ايه اللي بتقولوا ده انت اتجننت يا ايهم!!
هتف ايهم : نفذ بس وانا هفهمك لما اقابلك !
هز رأسه بالنفي وقال: ايهم البت غلبانه و ملهاش في العك ده!! حرام عليك يا صاحبي بتحبها اتجوزها عادي!! ليه كل مره تورطها وتجبرها تكون معاك؟!
ذم شفتيه بغضب ورد: يا غبي أنا بعمل كده عشان احافظ عليها.. أنا لما هرجع هلاقي ابوها عملي كمين وعايز يجوزها الحيوان ابن مراته التانيه.. وانا مش هقدر افهم وتين كل ده دلوقتي ..انا عايزها هادئه للمؤتمر..
مش عايز اشوش تفكيرها ..ومش عايز أغصب عليها في الجواز عشان بس تهرب من الحيوان…
ده عايزها تتجوزني وهي عايزه ده !!
اوما شامل وهتف: تمام كده أنا فهمت هترجع من السفر تلاقي كل حاجه جاهزه ..
عوده ..
نظر ايهم إليهم والي ذهولهم وغمغم : مكنش عندي حل تاني عشان احافظ على وتين !!
نهضت وتين وهي تنحب وتشهق وجسدها يرتجف وهمسة : يعني بعد السنين دي كلها لما افتكر بنته جاي يجوزها بالعافيه؟!
اقترب منها إيهم وقال : حبيبتي اهدي مفيش حد يقدر يجي جمبك وانا في الدنيا أنا في ضهرك يا وتين!!
نظرت له ودموعها تنهمر تحفر وديان علي وجنتيها وغمغمت : هو ليه مش بيحبني يا إيهم؟! وليه سابني؟ وليه رجع تاني؟ ياريت ما رجع !!
مسح دموعها بطرف يده وكور وجهها وقال : أنا بحبك يا وتين بعشقك بجنون عشق هيكفيكي ويغنيك عن الدنيا كلها .. أنا بعتبرك بنتي ،واختي ،وحبيبتي ،ومراتي وعشيقتي ،وكل دنيتي وحتي امي ..
نظرت له بعشق وهمسة : وانا مش عايزه غيرك يا حبيبي!!
اقتربت منهم بدريه وهي تمسح دموعها بقهر وقالت بمرح مصطنع : بس كفايه اختشوا يا ولا انت وهي يلا !!
ضحك إيهم وهتف: ليه بس ما احنا حلوين اهو؟!
ابتسمت برقه وخجل ونظرت إلى والدتها وهمسة : حاضر!!
ضحكت بدريه وهتفت: اجري يا ولا هات المأذون يلا !
رفع حاجبه ونظر الي وتين التي عضت ع شفته بخجل واخفضت عينيها ..ضحك إيهم بصخب وهتف: هوا أنا هروح اجيبه بنفسي ..
هرول إيهم الي الخارج بفرحه وسعاده عارمه وضمت بدريه ابنتها وقالت: ربنا يفرحك يا ضنايا ويبعد عنك ولاد الحرام!!
ضمتها وتين بقوه وهمسة بتلعثم: أنا خايفه يا ماما
خايفه اكون مش اد القرار ده!!
اخرجتها من حضنها وهتفت: لا يا قلبي متخفيش!!
إيهم بيحبك وعمره ما هيتخلي عنك.. وانتي لازم تقوي عشانه وتحاربي عشان حقك فيه.. ولا اخر يوم في عمرك اوعي تفرطي فيها …
هزت راسها وهمسة: ياريت زاد هنا يا ماما كانت هتفرق معايا اوي!!
اومات له وردت: زاد الحمد الله ربنا وقف في طريقها ابن حلال وببحبها واتجوزها وسافرت بره مصر !!
رفعت حاجبها بذهول وهتفت : ايه ده؟!
ضحكت بدريه وهتفت: اه وانتي مسافره رجعت وكانت متجوزه الضابط وخدها وسافر !!
نظرت له بذهول مخلوط بالحزن وهتفت : وحسام يا ماما؟!
هزت راسها وهمسة: اهو ده اللي واجع قلبي من يوما فضل حابس نفسه في شقته.. وبعدها اختفي ومحدش عارف راح فين!!
نظرت إلي والدتها بدهشه وقالت: كمان!! طب وزاد هترجع امتي؟!
هزت راسها بالنفي وغمغمت: معرفش العلم عند الله يا بنتي!! بس المهم إطمنه عليها وأنها مع جوزها ومش في السجن ..
هزت راسها وهمسة: معاكي حق! بس انا محتاجها اوي يا ماما..
ربتت على يده وقالت : معاكي جوزك بالدنيا كلها هو مش هيخليكي محتاجه حد !!
اومات برأسها ووضعت راسها على صدر والدتها وهمسة: يارب يا ماما ..
مر الوقت سريعا وعاد إيهم بالمأذون وصديقه شامل وانس المحامي دلف الي الشقه وهتف : اتفضلوا يا رجاله!!
دلف شامل وغمغم : حد يكتب كتابه الساعه اتنين باليل يا مفتري؟!
ضحك إيهم وهتف: انا خوفت استنا لصبح تغير رأيه والله يا صاحبي ده جننت امي!!
ضحك انس وغمغم بنوم : يلا يا دكتور عندي محكمه الصبح الله يحرق معرفتك …
اوما برأسه وقال: اصبر يا متر أنت كل يوم بتروح المحكمه يعني !!
أشار إلي المأذون وهتف : ابدا يا شيخنا وانا هجيب العروسه!!
دلف الي الداخل وهتف : وتين …
نهضت وتين وهي تفرك يدها بتوتر وخجل وحاولت التماسك وهمسة : نعم يا إيهم!
اقترب منها وسحبها إليه وهتف: يلا يا عروستي المأذون بره !!
رمشت بعينيها وفذت بفزع عندما أطلقت بدريه الكثير من الزغريط ملأت الشقه وصاحت: الف مبروك يا حبايبي..
تمسك بها وهمس : متخفيش يا صغنن!
غمزت بدريه لي إيهم وهتفت : يلا يلا ميصحش الناس تستني…
غمز لها وسحب وتين وخرج، وبدريه خلفه وهي تزغرط بفرح وسعادة ليس لها مثيل ..
مر الوقت بصعوبه ووتين تجلس بتوتر وخجل وهي لا تستطيع رفع عينيها وتشعر ببروده أطرافها بشده.. وخفقات قلبها تصم أذنها…
لم تنتبه الا عندما دنا منها وقبل جبينها وهمس بفرحه : مبروك يا عروستي !!
قرب الدفتر والقلم وهمس : امضي يا وتين.
مسكت القلم بأطراف بارده ، وعيناه تطوف بالشقه بتوتر وخطت اسمها بصعوبه ،واغمضت عينيها ودارت الشقه بها وتمسكت به بشده تمسك بها بقوه وحاوط خصرها وهتف بقلق بالغ: مالك يا وتين؟!
سقطت بين أحضانه غائبه عن الوعي ..وصاح بفزع وقلبه يعتصر بالم وعقله يتوقف على العمل وضمها لحضنه: ووووتين
فزع الجميع ونهضت بدريه وهي تصك صدرها بفزع وهتف : بنتي وتين! مالك يا ضنايا؟!
حملها بين يديه وهرول الي غرفه النوم وهتف : شامل وصل الناس!!
اوما شامل بدهشه وأشار إلي المأذون والمحامي وتحرك الي الخارج.. وهرولت بدريه خلفه..
وضع وتين علي الفراش وهتف : استني جمبها يا خالتي لحظه واحده؟!
تحرك إيهم الي الخارج وأومات وهي تجلس بجانبها وهي تنحب وتشهق بصوت مكتوم علي ابنتها الوحيده وما يحدث لها مسكت يدها ودلكتها برفق وهمسة : اصحي يا وتين ..اصحي يا بنتي .. متعمليش فيا كده ..
في الخارج ..
غمغم ايهم بصوت مكتوم يملأه القلق : يعني ايه طبيعي يا حنين؟! هي وافقت علي الجواز يبقي ليه تنهار كده ؟؟
هتفت حنين : يا إيهم هي اتعرضت لضغط كبير من اول الموتمر .. أنا قلتلك بعد الحركه دي تفضل مده كويسه تراقب تصرفاتها ..ووتحاول تقيم التغير اللي هيحصل !!
مسح علي شعره وغمغم: كل حاجه حصلت بسرعه ومكنش قدامي حل تاني!!
اومات حنين وهتفت : دلوقتي حاول تحتويها.. ولو قدرت تقنعها بالجلسات يبقي كويس اوي ..وخطوه مهمه جدا..
اوما برأسه وقال: ماشي يا حنين آسف كلمتك في وقت متأخر ..
ردت بسرعه : لا يا إيهم أنا تحت امرك في اي وقت !!
اغلق الهاتف ودلف الي الغرفه مره اخره نهضت بدريه وهتفت : هتفوق امتي يا بني؟!
جلس بجانبها ورفعها بين ذراعيه وقال : حالا يا خالتي متقلقيش !!
ربت علي وجنتيها وغمغم : وتين حبيبي! فوقي يا قلبي !!
وضع اصبعيه علي أنفها وضغط برفق وهمس: عشان خاطري بلاش كده فوقي يا وتين!!
لحظات وفتحت عيونها ببطئ وهمسة: اااه إيهم!!
اغمض عينيه بقهر وغمغم: قلب إيهم ..
لحظات ودق الباب هتفت بدريه وهي تمسح دموعها: أنا هفتح !
اوما برأسه وقال: ده اكيد شامل طمني يا خالتي !!
اومات برأسها وقالت: حاضر وانا همشي هخلي صاحبك يوصلني ؛
نظر لها واردف: ليه يا خالتي؟!
هزت راسها بالنفي وردت: عايزه وتين تاخد عليك وعلي حياتها معاك من غيري يا ضنايا!!
اوما لها وتحركت للخارج وهتفت : تصبحوا ع خير يا ولاد..
اوما برأسه وقال: وانتي من اهلوا..
همسة وتين بصوت بالكاد مسموع: وانتي من اهلوا يا ماما ..
نظر لها بحنان وقبلها على جبهتها وتمتم: مش هتبطلي حركاتك دي يا صغنن؟!
تململت بتوتر وخجل وهزت رأسها وهمسة: انا مش عارفه ايه اللي حصل يا إيهم!!
ضمها إليه ورفعها بين ذراعيه وضعها بين ساقيه وهمس في أذنها: وقعتي قلبي بس!! مش كفايه وقعته في عشقك! كمان توقعيه كل شويا من الرعب عليكي يا وتين قلبي!!
اغمضت عينيها وهي تشعر بارتجاف جسدها بنعومه وهمسة : إيهم !
مسح علي شعرها وأبعده عن عنقها وامتصه بهوس وغمغم : عمري إيهم وقلبه..
شعرت بصاعقه إصابة جسدها بقوه رفعت منكبيه وهمسة: استني يا إيهم مش قادره!!
ضمها إليه وهمس بلوعه وعشق: ولا انا قادر يا جنيتي!!
مسح علي وجنتها ورفع وجهها بيده ومرر إصبعه علي شفتيها وهمس: عايزك اوي نفسي فيكي يا وتين!!
جحظت عينيها بعدم فهم وهمسة : يعني ايه هتاكلني!!
ابتسم بعبث وهمس: اه هفصفص جسمك حته حته.. وامص كل حته هبلعك يا صغنن!!
تململت بخوف وهتفت : لالاا اوعي استني! بس استني !!
ضمها إليه وهمس : طب حاضر انا مستني اهو..
نظرت له وردت بخجل : أنا عايزه فرح ومتقربش مني لحد يوم الفرح!!
نظر لها واردف بصبر : هو ده اللي هيخليكي مبسوطه يا صغنن!
ضمت يدها الي صدرها اومات برأسها وهمسة: امم…
اوما لها وقال : ماشي بس ده ميمنعش نعمل بروڤه صغيره يا قلبي!!
دنا منها والتهم شفتيها بعنف ويده تعبث بأزرار فستانها وفتحها ومرر يده على جسدها جحظت عينيها برعب وهزت رأسها وهمسة: لالاا ..
اقترب منها وتمتم: اهدي متخفيش! عايزك تحسي بكل حركه وهمسه.. عايزك تعيش اللحظه دي ..
وانسي اي حاجه تانيه ..مش انا حبيبك يا وتين قلبي؟!
هزت راسها وهمسة بأنفاس لاهثه: اه..
مرر يده ع بطنها وقبلها علي منكبها وقال: وبتثقي فيا!!
هزت راسها وهي تنصهر من لمساته وهمسة: امم..
مرر يده الي نهديها ومر بإصبعه بينهم وهمس : وبتحبيني !!
انصهر جسدها وهي تلوح بيدها لجلب بعض الهواءوفقدت السيطرة على أعصابها وهزت راسها بالايجاب وهي لا تجد صوتها …
مسك يدها وقبلها وتمتم: حسيتي بالنار اللي بتولع فيا بسببك يا قلبي!!
اومات برأسها وعضت علي شفتها بخجل ودموعها تنزل ببطئ بجانب عينيها وهمسة: إيهم حاسه اني هيغمي عليا!!
مرر يده علي ذراعها وتمتم : متخفيش يا جنيتي مش هكمل للآخر واحده واحده !!
سحب الفستان للاسفل ببطئ.. وهمس وهو يلتهمها بعينه ويشعر بحمم بركانبه تتدفق بداخل جسده لدرجه جفاف حلقه بلع لعابه بصعوبه : جسمك يجنن هو في ملبن محشي مانجا كده !!
اقترب منها والتهم شفتيها بعنف ، ومال بها علي الفراش وهو يعتليها ويتعمق في شفتيها يرتشف منها بهوس ويسحب لسانها ،ويمتصه بشراسة ويداعب لسانها بلسانه وكأنه يراقص لسانها بلسانه ،ويمتصه شهقت وهي تحاول دفعه بضعف ودموعها تنهمر على جانب وجهها ..
انزلق وهو يمر لسانه على عنقها ويمتصه بشراسة ..
وهو يحاول السيطره علي أعصابه شهقت وهي تتلوي بين أحضانه ..وقبضت علي الفراش.. وضمت ساقيها برهبه.. اخيرا استطاعت تحريك لسانها وهمسة بأنفاس منقطعه : إيهم كفايه مش قادره؟!
رفع رأسه وحدق بها وتمتم بصعوبه : متخفيش يا صغنن
سيبي نفسك لحبيبك مش هتندمي!!
مرر يده علي ظهرها بنعومه ..وفك حمالة الصدر براحه وسحبها والقها أرضا .. شهقت بخوف وحاولت النهوض واخفاء نهديها بذراعيها وهمسة : يا قليل الادب !!
ضحك بعبث واقترب منها ثبتها علي الفراش وهبط علي ذراعيها وبدأ يقبلهم بشغف ..وهو ينظر لها بعشق مغلف بالعبث ..قبل ذراعيها بنعومه حتي ارتجف جسدها باستجابة وفتحت ذراعيها بنعومه .. دفن وجهه بين نهديها ولسانه يلعق بشرتها ويمتصها بعنف .. جعلها فقدت القدره على الحركه .. وأصبحت بين يديه دون إراده يحركها كيف ما يشاء..
مرر شفته علي بشرتها وضم حلمتها بين شفتيه وامتصها بعنف عضت على شفته بقوه وخرج منها انين خافت وتأوه ..
انزلق الي مناطق أنوثتها وامتص كل ما طالته شفتيه وفرك جسدها بنعومه.. اقترب منها وضغط بجسده على جسدها ..حتي شعر أنه سيفقد السيطره على نفسه.. وعلى الجن المنتصب بين ساقيه.. الذي يحتك بجنيته الان بعنف شديد.. أفقدها القدره حتي علي الكلام..
فلا يصدر منها اللي انين خافت وتأوه مثير ..
قبض ع الفراش وهو يشعر بارتجاف جسدها بنعومه وأطلق حمم مشتعله بين ساقيها..
ابتعد قليلا وحاول التمسك حتي يصل بها الي ارض صلبة اولا ..وبعدها لن يمنعه عنها شئ سينغمس بها ويرتوي منها حتي يثمل من خمرها المسكر.. وجسدها الفتاك الانوثه هذا ابتعد عنها ولا يعلم كم جاهد نفسه والجن المنتصب بجنون لم يشبع بل زاد جنونه وهوسه بها ..
حملها بين ذراعيه ودلف بها الي المرحاض وهمس : شوفتي أنا اد كلمتي معاكي؟!
لفت ذراعيها حول عنقه وهي لا تستطيع النظر إليه
دلف بها المرحاض وهمس : بعشقك ومهوس بيكي يا صغنن !!
مر وقت قصير وخرج ايهم وهو يحملها علي ذراعيه ولكنه توقف وشهقت وتين برعب علي صوت كريه : يا تري شبعت ولا لسه؟!
وووووووووو
يتبع
ساحرة القلم ساره احمد